امام جمعه اهواز:

جسارت کنندگان به مقدسات از عاقبت سلمان رشدی عبرت بگیرند

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که دشمنان باید از عاقبت سلمان رشدی درس عبرت بگیرند گفت: آن شخص پلیدی که به مقدسات دین اسلام جسارت کرد دست نشانده کشورهای اروپایی وآمریکایی است.

به گزارش عروج، حجت الاسلام سیدمحمدنبی موسوی فرد در خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر افزود: قران نسخه هدایت بشریت است و هر چقدر از آن فاصله بگیریم به بربریت و وحشی گری نزدیک می شویم و دشمنان چون در همه عرصه ها شکست خوردند با جسارت به مقدسات خود را مسلط و پیروز و در حال حیات نشان می دهند درحالی که به مرگ نزدیکترند.

وی با اشاره به جسارت دشمنان اسلام به ساحت مقدس قرآن کریم بیان کرد:دشمنان اسلام تنها با ایران دشمن نیستند بلکه با اسلام واقعی و اسلام محمدی دشمنی دارند.

خطیب جمعه اهواز با ریشه یابی اقدام دشمنان بیان کرد:قرآن کریم مورد احترام همه ادیان الهی است همانگونه که کتاب های آسمانی تورات و انجیل فقط برای مسیحیت محترم نیست بلکه برای ما مسلمان نیز قابل احترام هستند، لذا طبیعی است که کشورهای ثروتمند و پر مدعا که در تنگنای اقتصادی  قرارگرفته اند این گونه واکنش نشان بدهند.

وی افزود: دشمنان در باطلاق جنگ روسیه و اوکراین گرفتار شده اند ،لذا دشمنان اسلام ناچار این گونه واکنش نشان می دهند. آنهایی که میلیارد ها هزینه کردند تا در ایران آتش افروزی و اغتشاش کنند در نهایت ناکام مانده و با شکست روبرو شدند.

امام جمعه اهواز ادامه داد: تظاهرات در پایتخت های کشورهای غربی ، نشان دهنده فتنه و آتش افروزی است که دامن خودشان را گرفته است. آرامش و امنیت ایران اسلامی دشمنان را دیوانه کرده و به مقدسات توهین می کنند.

وی با اشاره به تصویر تاریخ نویسان در مورد پیشینه شوم دشمنان گفت: به کدام گذشته خود افتخار می کنید ،دزدی دریایی که پیشه اجدادتان بوده یا به طلا و الماسی که از افریقا غارت کردید؟ ،نفت و گازی که از آسیا به سرقت بردید ،مغزهای متفکری که از کشورهای دیگر ربودید یا تمدن هایی که منقرض کردید و برای خود تمدن ساختید ؟

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: در ایران اسلامی افتخار ما قرآن و اهل بیت ،نهج البلاغه ،مثنوی ، شاهنامه و گلستان است.توهین کنندگان به مقدسات کتاب قانون بوعلی را زمانی که در بربریت به سر می بردند پایه علوم پزشکی خود قرار دادند و جهان باید باطن کریه آنها را بیش از پیش بشناسد.

وی در ادامه با بیان اینکه  تحریم های ۴۵ ساله بی اثر بوده افزود: ما در بسیاری از زمینه ها به خودکفایی رسیدیم و اگر تحریم اثر داشت اکنون سپاه قهرمان ما در سرزمین های گوناگون آقایی نمی کرد، ارتش قهرمان ما در سایه تحریم همچنان می درخشد.

خطیب جمعه اهواز افزود:سردار سلیمانی به دستور فرمانده کل قوا، سپاه جهانی مقاومت را تشکیل داد و رویای هفت تریلیون دلاری دشمنان را بی اثر کرد که این ها از برکات نظام اسلامی است.سپاه در تمام میدان های مقاومت حضور مستمرداشته واز حرکت باز نمی ماند سپاه جریانی است که از دل جوانان برآمده است و با همین جوانان به مقابله با شما می پردازد.

خطیب جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک حلول ماه رجب گفت: سه ماه رجب ، شعبان ،رمضان ودر نهایت شب های قدر فرصتی است که وجود میزبان واقعی امام عصر را درک کنیم . ماه رجب ماه آمادگی است و انسان باید خود رامهیا کند برای سفر معنوی در پیشگاه خداوند.

وی در خاتمه با گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالروز ورود امام خمینی (ره) به کشور اسلامی  گفت: دهه مبارک فجر بهار جهاد تبیین است .جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری چندین سال است توصیه می کند تا بیشتر به آن توجه کنیم