توافق‌نامه همکاری‌های ۵ ساله مناطق نفتخیز جنوب و ملی حفاری امضا شد

مراسم انعقاد توافق‌نامه همکاری‌های ۵ ساله شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران با حضور مدیران عامل این دو شرکت برگزار شد.

به گزارش عروج، در این نشست که عصر یکشنبه (۲۹ آذرماه ۱۴۰۰) برگزار شد مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اظهار داشت: حوزه حفاری به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین و حساس‌ترین بخش‌‌های بالادستی صنعت نفت، یک صنعت استراتژیک به‌شمار می‌رود که شرکت ملی حفاری ایران از نمادهای آن محسوب می‌شود.

مهندس علیرضا دانشی ضمن تاکید بر لزوم توجه و تقویت همه شرکت‌ها و سرمایه‌های فعال در صنعت حفاری کشور ادامه داد: ان‌شاءالله تعامل و همکاری گسترده بین دو مجموعه به ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های عملیاتی و تحقق تولید پایدار نفت و گاز مورد نیاز ایران اسلامی منجر گردد و برای حصول این هدف، در راستای توانمندتر شدن شرکت ملی حفاری به‌عنوان سرمایه مهم صنعت نفت گام برخواهیم داشت.

وی افزود: بازسازی و نوسازی دکل‌های ملی حفاری و روزآمد کردن آنها بایستی به صورت مداوم و پیوسته انجام گیرد و با تمام قوا و جدیت، بدون از دست دادن وقت پیگیری و دنبال شود که لازمه این امر این است که شرکت ملی حفاری در جهت کیفی‌سازی، نسبت به بازآرایی تجهیزات و نیروی انسانی تلاش نماید و مناطق نفت خیز جنوب نیز از این روند حمایت خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری نیز در این مراسم گفت: با تلاش و همکاری‌های مستمر بین دو مجموعه توافق‌نامه مناسبی تهیه شده است و ان‌شاءالله با اجرایی شدن آن شاهد تغییرات بسیار جدی در بحث نوسازی و بازسازی ناوگان حفاری خواهیم بود.

مهندس حمیدرضا گلپایگانی افزود: کنسرسیومی به همین منظور تشکیل خواهیم داد تا بازسازی دکل‌های حفاری را ظرف مدت ۵ سال دنبال و محقق کنیم.

وی در پایان رویکرد فعلی مناطق نفتخیز جنوب را در خصوص تعامل با ملی حفاری مثبت ارزیابی کرد و گفت: شرکت ملی حفاری ایران، بیش از ۲۰ هزار نفر نیروی انسانی دارد که سختی‌های زیادی را متحمل شده‌اند و نباید بیش از این صدمه ببیند، بنابراین با تمام قدرت تلاش خود را خواهیم نمود که مشکلات آنها مرتفع شود.

شایان ذکر است در این مراسم که باحضور تعدادی از مدیران و روسای دو مجموعه برگزار شد، مهندس صادق فتح‌الهی مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب توضیحاتی در خصوص مفاد این تفاهم‌نامه ارائه کرد.