توافق‌نامه همکاری‌ میان مناطق نفت‌خیز جنوب و نفت و گاز اروندان امضا شد

شرکت‌های ملی مناطق نفتخیز جنوب و نفت و گاز اروندان موافقتنامه همکاری 2 ساله در بخش‌های فنی، عملیاتی و تخصصی امضا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، تعمیرات تجهیزات صنعتی و ماشین آلات فرآیندی، خدمات فنی سرچاهی و درون چاهی، خدمات حفاری و بهره جویی از دکل های تعمیراتی، خدمات آزمایشگاهی، مطالعات زمین شناسی و مخزنی، خدمات بازرسی فنی و حفاظت از خوردگی فلزات، مطالعات مهندسی و طراحی تاسیسات، خدمات آموزشی و خدمات مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات و همکاری های تحقیقاتی، خدمات رفاهی، فرهنگی و پشتیبانی از اهم موضوع های این موافقت نامه به شمار می آیند.
 

گفتنی است، دو شرکت به توافق رسیدند که مبلغ خدمات انجام شده بر اساس نرخ‌های مصوب هیات مدیره دو شرکت محاسبه و توسط دریافت کننده خدمات پرداخت شود.
 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در این مراسم از گسترش همکاری های فیمابین این شرکت و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خبر داد و گفت: همه در تلاش هستیم که قدم های بزرگی را برای توسعه کشور برداریم و این موضوع تنها با اتحاد شرکت های بزرگ مجموعه صنعت نفت ممکن خواهد شد. 
 

عبداله عذاری اهوازی اضافه کرد: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بزرگترین شرکت نفتی ایران و یکی از شرکت های بزرگ دنیا است که بحث نیروی انسانی در این شرکت در سطح بسیار بالایی قرار دارد.
 

وی افزود: شرکت نفت و گاز اروندان قصد دارد همکاری های گسترده ای را با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به انجام برساند که به اقدامات توسعه‌ای قابل توجهی خواهد انجامید.


 دانشی: پرهیز از نگاه جزیره‌ای، ضامن توسعه صنعت نفت است

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این مراسم ضمن تاکید بر لزوم خروج از نگاه جزیره ای در توسعه صنعت نفت گفت: امروز شاهد یک واقعه خوب بین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت نفت و گاز اروندان بودیم.
 

وی ادامه داد: پیشتر تلاش زیادی در جهت جزیره ای عمل کردن تمام نهادها و مؤلفه های صنعت نفت شکل گرفته بود، اما ارتباطات و تعاملات فعلی شرکت های تابعه نفت گام بلندی در راستای تحقق اهداف تعریف شده در این صنعت است.
 

دانشی افزود: در یک تعاملات کاملا صحیح و کارشناسی و در راستای ارتباط بین دو مجموعه اقدامات مؤثری در ابعاد مختلف انجام شده است و در این راستا مفتخریم که امروز در دومین روز نمایشگاه به یک موافقت فی مابین در این رابطه دست یافته ایم.

وی اضافه کرد: شرکت نفت و گاز اروندان از مجموعه های ارزشمند صنعت نفت کشور است و میادین مشترکی دارد که در توسعه مخازن مشترک مورد توجه است.

دانشی اظهار امیدواری کرد با تلاش و همکاری دو شرکت، توسعه مخازن مشترک شتاب بیشتری بیابد.

بنابراین گزارش، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در دومین روز از برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی یک موافقت نامه همکاری ۲ ساله در بخش های فنی، عملیاتی و تخصصی را با شرکت نفت و گاز اروندان امضا کرد.
 

بیست و ششمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار «نفت دانش بنیان، تولید ایرانی، صادرات جهانی» طی روزهای ۲۳ الی ۲۶ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ الی ۱۶ در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می‌شود.