تفاهم‌نامه مناطق نفت‌خیز جنوب و پژوهشگاه صنعت نفت

تفاهم‌ نامه پژوهشی در خصوص مدلسازی حوضه و سیستم های نفتی در نواحی فروبار دزفول و دشت آبادان میان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و پژوهشگاه صنعت نفت امضا شد.

 به گزارش عروج و به نقل از روابط عمومی مناطق نفت خیز جنوب، آیین امضای این تفاهم‌ نامه با حضور مهندس علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، و دکتر عظیم کلانتری اصل رئیس پژوهشگاه صنعت نفت روز سه شنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

این تفاهم‌ نامه در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز و براساس اسناد بالا دستی صنعت نفت و به منظور بهره گیری از قابلیت‌ها و زیر ساخت‌های علمی و فن‌آورانه داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت فنی و عملیاتی کشور با تاکید بر شرکت‌های دانش بنیان در رابطه با انجام ” مدل‌سازی حوضه و سیستم‌های هیدروکربنی نواحی فروبار دزفول و دشت آبادان ” حسب تکالیف قانونی و در چهار چوب قوانین و مقررات شرکت ملی نفت ایران به امضاء رسید.

در آیین امضای این تفاهم نامه مهندس دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تاکید بر ضرورت توجهات ویژه به علم و دانش بیان داشت: پروژه مدلسازی حوضه و سیستم های نفتی در نواحی فروبار دزفول پروژه مهم و اثرگذاری برای کشور است که این ناحیه را از ابعاد مختلف مورد بررسی و پایش قرار می دهد که بهتر این امر باید در سال های قبل اجرا می شد.

وی جدیت و سرعت در این پروژه را حائز اهمیت عنوان نمود و افزود: واقعیت این است که علاقمند هستیم پروژه های گسترده تری با پژوهشگاه صنعت نفت داشته باشیم تا نیرویی مضاعف برای صنعت نفت کشور ایجاد کنیم. مناطق نفت‌خیز جنوب دارای ۲۲۲ تاسیسات مختلف است و از ایده های علمی در راستای افزایش بهره وری استقبال می کنیم.

دکتر کلانتری اصل رئیس پژوهشگاه صنعت نفت نیز با بیان توانمندی های پژوهشگاه در خصوص گسترش همکاری با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اعلام آمادگی کرد.

در آیین امضای این تفاهم‌نامه‌ جمعی از مدیران و روسای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و پژوهشگاه صنعت نفت حضور داشتند.