تعداد روستاهای آبرسانی شده خوزستان در دولت سیزدهم به هزار و۷۰۰ رسید

مدیرعامل آبفا خوزستان با بیان اینکه آمار تعداد روستاهای آبرسانی شده خوزستان در دولت سیزدهم با سرعت در حال افزایش است گفت: یک هزار و ۷۰۰ روستای این استان از ابتدای دولت مردمی سیزدهم تاکنون از نعمت آب شرب پایدار و باکیفیت برخوردار شده‌اند.

به گزارش عروج، محمدرضا کرمی نژاد روز چهارشنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت طرح های محرومیت زدایی در بخش آبرسانی افزود: برای آبرسانی به این روستاها تاکنون ۵۳۵ کیلومتر خط انتقال آب در روستاهای خوزستان اجرا شده است.

وی ادامه داد: به منظور سرعت بخشی به پایان تنش آبی در تمام روستاهای خوزستان سپاه ولی عصر(عج) و قرارگاه کربلا استان به کمک شرکت آب و فاضلاب خوزستان آمد که نتیجه این همکاری تاکنون آبرسانی به صدها روستای خوزستان توسط سپاه بوده است.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان گفت: تفاهمنامه آبرسانی به ۷۸۰ روستا در قالب طرح های محرومیت زدایی با سپاه به امضا رسیده است که عملیات اجرایی آبرسانی در ۶۰۹ روستای خوزستان آغاز شده است.

وی با تقدیر از همکاری جهادگرانه سپاه ولیعصر(عج) خوزستان بیان کرد: طرح‌های آبرسانی به روستاهای خوزستان با سرعت در حال اجرا است و این استان از جمله استان های پیشتاز اجرای طرح های محرومیت زدایی در کشور است.

وی با بیان اینکه آبرسانی به روستاهای محروم خوزستان در قالب طرح های محرومیت زدایی با همکاری سپاه پاسداران و قرارگاه کربلا در این استان در حال اجراست، افزود: طرح های متعدد محرومیت زدایی با به کارگیری پیمانکاران زیادی در تک تک شهرهای هدف استان با نظارت سپاه و مجموعه آب وفاضلاب خوزستان در حال اجرا هستند.

کرمی نژاد با اشاره به برنامه ریزی برای آبرسانی به روستاهای ایذه و اندیکا در شمال شرق خوزستان، بیان کرد:عملیات اجرایی آبرسانی به ۲۳ روستای ایذه در قالب طرح های محرومیت زدایی هفته آینده آغاز می‌شود.

وی آبرسانی به روستاهای اندیکا را خواسته به حق مردم این مناطق دانست و افزود: سرعت بخشی به تکمیل آبرسانی به روستاهای اندیکا مطالبه‌ای است که توسط مسوولان ارشد خوزستان پیگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت هفت مخزن آب در شهرهای خوزستان آغاز شده گفت: عملیات اجرایی حفر ۲ چاه در اندیکا و لالی آغاز شده است که حفر چاه در لالی به اتمام رسیده و عملیات حفر چهار چاه دیگر در خوزستان در حال اجراست.

استفاده از تمام ظرفیت سپاه برای کمک به پایان تنش آبی در خوزستان

معاون اجرایی سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان نیز در این دیدار با بیان اینکه تمام ظرفیت سپاه برای پایان تنش آبی به کمک شرکت آب و فاضلاب خوزستان به کار گرفته شده است، گفت: این ظرفیت وجود دارد با کار جهادی و شبانه روز مشکل آبرسانی به روستاهای خوزستان را زودتر از زمان تعیین شده به پایان برسد.

سردار محمود معین پور ادامه داد: قرارگاه جهاد آبرسانی به روستاهای محروم و دارای تنش آبی توسط سپاه با سرعت در حال اجرا است.

وی گفت: سپاه در گذشته نیز این آمادگی را داشت که برای پایان تنش آبی روستاهای خوزستان به کمک شرکت آبفای استان بیاید ولی در دوره مدیریت کنونی مسیر این همراهی و تعامل بسیار هموار شده است.