ترخیص بالغ بر ۱۰ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل گمرک بندر امام خمینی(ره) از ترخیص بالغ بر ۱۰ میلیون تن کالای اساسی از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) بندر کانونی کالای اساسی کشور در ۸ ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش عروج؛ علیرضا توکلی فرد درباره آخرین وضعیت ترخیص کالا از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: در ۸ ماه نخست سال جاری بیش از ۱۰ میلیون تن کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی با تلاش و خدمات شبانه‌روزی کارکنان گمرک از طریق گمرک بندر امام خمینی(ره)  ترخیص شده است.

وی افزود: از مجموع واردات، سهم کالاهای اساسی بیش از ۴ میلیون و ۲۹۰ هزار تن که شامل گندم، شکر، دانه روغنی سویا، روغن خام آفتابگردان و روغن خام سویا به ارزش ۲ میلیارد و ۹۳۹ میلیون ۸۰ هزار دلار و سهم نهاده‌های دامی هم بیش از ۵ میلیون و ۷۱۱ هزار تن شامل ذرت، کنجاله سویا و جو دامی به ارزش ۲ میلیارد و ۴۶۷ میلیون و ۶۵۸ هزار دلار بوده است.

توکل فرد با اشاره به بازدید میدانی نمایندگان ویژه معاون اول رئیس جمهور و رئیس کل گمرک ایران از گمرک بندرامام خمینی (ره) و نشست تخصصی در خصوص تسهیل و تسریع در ترخیص کالاهای اساسی گفت: در ماه گذشته و پس از بازدید میدانی و اتخاذ تصمیمات موثر، روند ترخیص کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی با همکاری سایر سازمان های ذی‌ربط در تجارت سرعت گرفت.

وی افزود: در آبان‌‌ماه سال جاری یک میلیون ۵۰۰ هزار و ۱۱۴ تن انواع کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از طریق گمرک بندر امام خمینی(ره) ترخیص شد.

مدیرکل گمرک بندر امام خمینی(ره) گفت: در ابتدای ماه گذشته روزانه ۱۲۰۰ دستگاه کامیون از این گمرک ترخیص می‌شد که پس از نشست تخصصی در ابتدای آبان، این تعداد دستگاه به طور میانگین روزانه به ۱۹۰۰ دستگاه رسید.

وی گفت: گمرک بندر امام خمینی(ره) هم به صورت ۲۴ ساعته در جهت تسریع و تسهیل خروج این کالاها آماده ارائه خدمات هم چون گذشته است.