تاکید مراجع بر حل مشکلات اقتصادی مردم

سردار غلامرضا سلیمانی به مناسبت هفته بسیج امروز در سفر به قم با برخی مراجع تقلید و علما دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش عروج، رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز و همزمان با هفته بسیج در سفر به قم با مراجع عظام تقلید و علما دیدار و گفتگو کرد. 

مسئولان، مشکل گرانی را حل کنند

آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین، داشتن روحیه بسیجی را رمز پیروزی و موفقیت‌های نظام اسلامی در طول چهار دهه عنوان کرد و افزود: امروز هم کشورمان به داشتن این روحیه و وحدت و همدلی همه اقشار مختلف نیازمند است. 

وی  با اشاره  به فتنه اخیر آمریکایی صهیونیستی، حفظ وحدت و همدلی را رمز غلبه بر توطئه‌های دشمنان دانست و گفت:  از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، اتحاد و همدلی مردم ایران در سایه رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب توانسته است انقلاب را حفظ کند. 

آیت الله نوری همدانی در ادامه با اشاره به نقش آفرینی نیروی مردمی بسیج در حفاظت از آرمان‌های نظام اسلامی با گرامیداشت یاد شهدای بسیجی که در فتنه اخیر جان خود را تقدیم نظام اسلامی کرده‌اند خاطرنشان کرد: باید مسئولین با اتخاذ سیاست‌های لازم، برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و از بین بردن فقر و گرانی گام‌های اساسی و جدی بر دارند. 

وی همچنین با اشاره به نقش رسانه‌های جمعی و به ویژه صدا و سیما در تقویت نظام اسلامی و برقراری همدلی و انسجام بین بخش‌های مختلف جامعه تاکید کرد: باید همه رسانه‌ها در این شرایط یک صدا به میدان بیایند تا دشمنان داخلی و خارجی نتوانند به اهداف خود برسند.

 توجه به مشکلات اقتصادی وظیفه دولت است

آیت الله سبحانی هم توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را از وظایف مسئولین و دولت دانست و گفت: مردم همواره جزء سرمایه‌های هر کشور هستند و باید دولت تلاش کند نیاز‌های اساسی و روزمره مردم را که همان گرانی و بیکاری است حل کند. 

وی افزود: دولت همه تلاش خود را برای محرومیت زدایی و رفع فقر و گرانی به کار بگیرد، در ادارات و سازمان‌ها نیز باید به امور مردم توجه شود تا سبب نارضایتی مردم و مراجعان از نحوه برخورد و عملکرد کارکنان نشود. 

آیت الله سبحانی در ادامه تقویت نیرو‌های نظامی و بسیجیان را موجب اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی در منطقه دانست و گفت: باید این نیرو‌های ارزشی که همیشه در همه صحنه‌ها خود را برای حفظ اسلام و مسلمین فدا می‌کنند مورد توجه قرار بگیرند. 

وی با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و نام شهدای بسیجی که در این فتنه اخیر جان خود را تقدیم نظام اسلامی کردند تاکید کرد: حضور نیروی مخلص بسیجی در این فتنه بیانگر این است که این شجره طیبه بالنده و زنده است و همواره حاضر هستند برای حفظ ارزش‌های اسلامی جان خود را که شیرین‌ترین سرمایه هر انسان است تقدیم انقلاب اسلامی بکنند

 پیوند عمیق مردم با انقلاب اسلامی 

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این دیدار گفت: همین مردمی که امروز نسبت به مشکلات اقتصادی و چالش‌های معیشتی معترض هستند، پیوند عمیقی با انقلاب اسلامی دارند و اگر قرار باشد بین مطالبات و حفظ انقلاب یکی را انتخاب کنند، حفظ و تقویت انقلاب را ترجیح خواهند داد.

 آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری با تاکید بر تبیین و معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی گفت: دشمنان درصدد برجسته کردن نقاط ضعف هستند و جوری رفتار می‌کنند که انقلاب طی ۴ دهه اخیر گذشته هیچ دستاوردی نداشته است.

وی افزود: دشمنی‌های امروز آن‌ها به خاطر همین موفقیت‌های چشمگیر است و آن‌ها از قرارگیری ایران در قله پیشرفت‌های علمی در رنج و عذاب هستند. 

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بسیج یک نهال برآمده از انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: بسیج منحصر در یک قشر خاصی نیست و متعلق به عموم مردم است و علاوه بر آن اخلاص و فداکاری نیز جزو ویژگی‌های مهم روحیه بسیجی است.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: انقلاب اسلامی تنها جریان دینی در قرون گذشته است که به رغم تمام توطئه و هجمه‌های دشمنان تا بن دندان مسلح، همواره در مسیر تعالی و پیشرفت گام برداشته است. 

وی گفت: دشمنان در حوادث اخیر تمام قوای خود را در جنگ رسانه‌ای و جنگ ترکیبی پای‌کار آوردند و از هیچ اقدامی دریغ نکردند که براثر آن عده‌ای در داخل کشور مبهوت تبلیغات بیگانگان شده و دچار اشتباه محاسباتی شدند و از ظرفیت مردم غافل شدند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال اشتباه محاسباتی ملت ایران است، افزود: عدم همراهی مردم ایران در حوادث اخیر نشان داد که دشمنان دچار اشتباه محاسباتی شدند و ملت ما هوشیار و بصیر هستند. 

وی با تاکید بر اهتمام جمهوری اسلامی بر توسعه ارتباطات خارجی جز برخی کشور‌های مشخص، خاطرنشان کرد: ما به دنبال تقابل و دشمنی با کشور‌های دیگر نیستیم، هر کشوری، ایران را آن طور که هست به رسمیت بشناسد ایران نیز رویه مشابهی با آن‌ها در پیش می‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اهمیت روایت گری و جنگ ادراکی را مورد تاکید قرارداد و گفت: اگر ما نتوانیم واقعیت انقلاب را ثبت کنیم، دشمنان نسبت به ثبت و تحریف آن‌ها اقدام خواهند کرد. 

روحیه بسیجی حلال مشکلات کشور است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) هم در دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: هر جا که کشور با مشکل مواجه بوده روحیه بسیجی توانسته کشور را از چالش نجات دهد.

آیت الله سید محمد سعیدی با اشاره به فتنه اخیر دشمنان در ایجاد جنگ ترکیبی گفت: روحیه بسیجی منشی است که در هنگامی که نیروی بسیجی با وجود مصدومیت شدید در بین آشوبگران، خدا را شکر می‌کند که او جراحت برداشته و آسیبی به مردم وارد نشده، بروز می‌کند. 

اغتشاشگران نتوانستند هیچ پایگاهی تصرف کنند

رییس سازمان بسیج مستضعفان هم در ابتدای این دیدار گفت: اغتشاشگران هیچ پایگاهی را در حوادث اخیر نتوانستند تصرف کنند.

سردار غلامرضا سلیمانی افزود: طی حوادث اخیر؛ اغتشاشگران هیچ پایگاه یا مرکزی را نتوانستند تصرف کنند و صرفا خسارت‌هایی را وارد کردند و نیرو‌های فداکار بیش از همیشه پای‌کار آمدند.

 وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها «پنتاگون» اخیرا طی نامه‌ای به یکی از بخش‌های نظامی این کشور، به‌صراحت اعلام کردند که به خاطر عدم همراهی مردم ایران، آن‌ها در این توطئه نیز شکست خوردند و موفق نشدند اهداف خود را به سرانجام برسانند.

رییس سازمان بسیج مستضعفان گفت: طی چند ماه اخیر مواضع تجزیه‌طلبان و منافقان در کشور عراق توسط نیرو‌های نظامی کشور چندین مرتبه موردحمله قرار گرفت و انسجامشان از بین رفت. 

سردار سلیمانی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین گفت: در دوره جدید اولویت بسیج، آشنایی عموم افراد از دستاورد‌های سترگ کشور و باز کردن گره‌های ذهنی متمرکز شده است. 

رییس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: در کنار جهاد تبیین، جهاد امیدآفرینی نیز به عنوان یکی از رویکرد‌های مهم بسیج در دستور کار این نیرو قرارگرفته است.

سردار سلیمانی همچنین از تدوین سند تحول بسیج با رویکرد امید آفرینی، خدمت و تبیین گفت: در این سند تحول، ابعاد فرهنگی، اجتماعی، تعلیم و تربیت و محرومیت زدایی به مرکزیت پایگاه‌های بسیج متمرکز شده است.