به‌سازی و شاداب‌سازی مدارس خوزستان در قالب طرح شهید عجمیان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به اینکه ۲۴ مدرسه استان به‌‎سازی و شاداب سازی می شوند گفت: این اقدام در قالب طرح شهید عجمیان در شهرستان‌های اهواز، کارون، مسجد سلیمان، هندیجان و آغاجاری اجرا خواهد شد.

به گزارش عروج، محمد سعیدی پور دوشنبه در آیین آغاز به کار طرح به‌سازی و شاداب سازی مدارس استان با بیان اینکه این طرح در مناطق کم برخوردار استان انجام می شود بیان کرد: این طرح به نام “شهید سید روح الله عجمیان ” به منظور به‌سازی و شاداب سازی مدارس مناطق کم برخوردار با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس خوزستان، آموزش و پرورش استان، بسیج سازندگی و گروه های جهادی انجام می گیرد.

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان اظهار داشت: طرح به‌سازی و شاداب سازی مدارس مناطق کم برخوردار با عنوان طرح شهید سید روح الله عجمیان در دو فاز در فصل بهار و تابستان سال آینده انجام می گیرد.

وی افزود: این طرح با هدف ترویج روحیه جهادی بین دانش آموزان و تعمیرات جزئی مدارس از قبیل ایزوگام، گچ‌کاری، محوطه‌سازی و رنگ آمیزی انجام خواهد شد.

در ادامه این برنامه مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: گروه های جهادی و مردمی ظرفیت عظیمی برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش دارند و بر این اساس قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی در فاز اول با اجرای طرح شهید عجمیان در هفت منطقه کم برخوردار استان، به‌سازی، تعمیر میز و نیمکت و رنگ آمیزی و شاداب سازی فضای مدارس را انجام می دهند.

مسعود حمیدی نژاد با اشاره به کارکرد فرهنگی و تربیتی این طرح افزود: شهید والامقام عجمیان خود یکی از فعالان حوزه اقدامات جهادی بود و با فعالیت در گروه های مردمی نقش فعالی در کمک به مناطق کم برخوردار داشت و بر این اساس وزارت آموزش و پرورش با تاسی به سیره این شهید بزرگوار قدم در راه بسترسازی برای فعالیت گروه های جهادی در مدارس گذاشته است.

حمیدی نژاد در پایان با تاکید بر ضرورت اهمیت دهی به فعالیت گروه های جهادی افزود: فعالیت این گروه های مردمی در استان خوزستان می تواند زمینه ساز تحول های بزرگی در حوزه های مختلف آموزشی و تربیتی شود، بر این اساس قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی به دنبال فعال کردن گروه های جهادی و مردمی در سطح مدارس استان است.

در خوزستان ۱۰ هزار مدرسه دولتی و غیر دولتی وجود دارد که ۳۰ درصد این تعداد نیاز به بازسازی و به‌سازی دارند.