با شعار لبيك ياز ينب(س)؛

بزرگترین پیاده‌روی اربعین حسینی در ایران آغاز شد

بزرگترين پياده‌روي اربعين حسيني در جمهوري اسلامي ايران با شعار لبيك يا زينب (س) از اهواز آغاز شد.

به گزارش عروج؛ مردم اهواز با حضور در کاروان سفینه النجاه بزرگترین پیاده‌روی اربعین حسینی در جمهوری اسلامی ایران را با شعار لبیک یا زینب (س) از منطقه ملاشیه این کلانشهر آغاز کردند.

در ابتدای مسیر که از ملاشیه اهواز آغاز شد بیش از ۳ هزار نفر از مردم این منطقه با اجتماعی به یادماندنی حرکت خود را به سمت کربلای معلا آغاز کردند تا بتوانند در روز اربعین حسینی در بین‌الحرمین باشند.

مردم منطقه ملاشیه با حضور در مسجد نور خیابان ۱۶ تجمع کردند و پس از برگزاری نماز جماعت به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی حسینی اقامه و ارائه توضیحات مسئولان حرکت خود را به سمت کربلا آغاز کردند.

حرکت کاروان سفینه النجاه از ملاشیه با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی و سنج و دمام آغاز شد و مردم این منطقه در ایام حزن و اندوه اهل بیت (ع) عزاداری کردند.

این کاروان در طول مسیر ابتدا به شهرک رزمندگان اهواز رسید و تعداد زیادی از مردم این منطقه با آن همراه شدند، سپس مناطقی مانند گلدشت، کوی مندلی، کوی علوی و سه راه خرمشهر را پشت سر نهاد و در نهایت به منطقه عین ۲ رسید.
کاروان سفینه النجاه اهواز  شب را در منطقه عین ۲ بیتوته کرد و از ساعات اولیه روز، حرکت خود را به سمت کربلا در روز دم آغاز می‌کند.

قرار است در طول مسیر افراد زیادی به کاروان سفینه النجاه اهواز بپیوندند که در نهایت ۱۵ هزار نفر از مردم شهرستان اهواز همراه این کاروان رهسپار کربلا می‌شوند.