برنامه سحرخیزان سیمای خوزستان از دیروز تا امروز +تصاویر

شب گذشته فرصتی شد تا سری بزنیم به لوکیشن برنامه سحر شبکه خوزستان که امسال با عنوان "حدیث بیداری" روی آنتن رفته. برنامه ای که این چند روز در سرای نارنجستان دانشگاه شهید چمران اهواز ضبط شده و ترکیبی بوده از فضای معنوی ماه مبارک رمضان و طبیعت باطراوت بهار خوزستان.

به گزارش عروج، سالهاست برنامه سحرهای ماه رمضان سیمای خوزستان یکی از پرمخاطب ترین برنامه های این شبکه استانی است‌. این استقبال یکی به دلیل ویژگی این برنامه که دنبال کردن سحر رمضان و زمان شرعی اذان صبح بوده و دیگری به دلیل آیتم های جذاب هرساله این برنامه برای مخاطبین است.

میتوان گفت در یک دهه گذشته برنامه سحر سیمای خوزستان هر سال از ابتکارات و ایده‌های جدیدی رونمایی کرده. ایده‌هایی که اغلب با تکیه به ظرفیت‌های بومی استان خوزستان بودند. مثل استفاده از ظرفیت علما و نخبگان قدیمی استان ، قاریان ممتاز و مداحانی با زبان و گویش های مختلف ، نخبگان ادبی ، کارشناسان مذهبی جوان ، معرفی مساجد و گروه‌های جهادی فعال خوزستان و آیتم‌های جذابی که همراهی مخاطب را در پی داشتند.

امسال اما ابتکار جدید این برنامه را سخنران مذهبی آن حاج آقای عباسی اصل دیدیم. کارشناس جوانی که آیات قرآن را در بیانی جذاب و کاربردی تفسیر می‌کنند. و ارائه ایشان در این چند شب بازخورد خوبی از سوی مخاطبین داشته‌.

و تمام این نکات و بیشتر از اینها باعث شده که برنامه سحرهای ماه مبارک رمضان برای ما یکی از جذاب ترین برنامه‌های سیمای خوزستان در سالهای اخیر باشد. و شاید این مربوط می‌شود به توجه ویژه عوامل این برنامه به استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان خوزستان و البته اخلاص آنان در تولید این برنامه.

بدیهیست که به هر کار فرهنگی ممکن است نقدهایی باشد که توجه به آن می‌تواند باعث رشد و اثر گذاری بیشتر برنامه گردد.

در همین رابطه پس از انتشار تصاویری از حضورمان در محل ضبط برنامه حدیث بیداری، تعدادی از دوستان نکاتی را ارسال کردند که برخی از آنان شامل این موارد است: لزوم افزایش کیفیت دکور برنامه ، توجه به استفاده از نورهای مناسب ، حذف برخی بخش هایی که جذابیت کمتری دارند ، مدیریت بهتر آیتم های سخنرانی و مداحی در جای صحیح خود ، تنوع در اجرا و داشتن سناریوی مشخص ، استفاده از انیمیشن ، میان برنامه و برچسب‌های مناسب ، نظرسنجی از مخاطب درباره آیتم های مختلف مثلا بخش پزشکی ، جلوگیری از تکراری شدن برخی آیتم ها از جمله سخنرانی حاج آقای موسوی فرد ، استفاده از پویش‌های جذاب برای درگیری و همراه ساختن مخاطب و به طور ویژه استفاده از نظرات و ایده‌های هنرمندان انقلابی و دغدغه مند استان در تولید این برنامه ارزشمند.

در پایان باید گفت برنامه سحر خیزان که تجربه موفقی از حضور نیروهای انقلابی در صداسیمای استان خوزستان است که میتواند نمونه‌ای باشد از دادن ظرفیت و آنتن به جوانان انقلابی این استان و اثر گذاری آنان به همراه جذب مخاطب و کسب رضایت مندی آنان. و این انتظار را داشت تا مدیران صداسیما در دیگر موضوعات و مسائل از ظرفیت این نیروهای دلسوز و دغدغه مند بیش از پیش استفاده نماید‌.