بانک‌ها در اعطای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری همکاری نمی‌کنند/ضامن لزوماً نباید حقوق‌بگیر بانک وام دهنده باشد

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: علیرغم تاکیدات مقام‌ معظم رهبری و ابلاغ سیاست‌های کلی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، متاسفانه اکثر بانک‌ها نسبت به اعطای تسهیلات همکاری لازم را ندارند.

پرویز امیری در خصوص وام و تسهیلات ازدواج جوانان، اظهار کرد: علیرغم تاکیدات مقام‌ معظم رهبری و ابلاغ سیاست‌های کلی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، متاسفانه اکثر بانک‌ها نسبت به اعطای تسهیلات همکاری لازم را ندارند.

وی افزود: برخی افراد می‌گویند که اکثر بانک‌ها درخواست ضامن حقوق بگیر همان بانک را دارند، برای مثال زمانی که متقاضی در بانک ملی جهت دریافت تسهیلات حضور پیدا می‌کند، بانک التزام می‌کند که ضامن باید حتما حقوق بگیر بانک ملی باشد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: چندین مرتبه با دبیر کمسیون هماهنگی بانک‌های دولتی استان مکاتبه کردیم و علت آن را جویا شدیم اما تاکنون هیچگونه پاسخی از آن‌ها دریافت نکرده‌ایم.

امیری در خصوص ابلاغ بخشنامه پرداخت تسهیلات وام قرض‌الحسنه فرزندآوری، تصریح کرد: اداره امور شعب در هر بانک نظارتی بر این موضوع ندارند، در صورتی که بخشنامه این تسهیلات به همه بانک‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: طی چندین نامه از دبیر کمسیون هماهنگی بانک‌ها خواسته شد تا در کمیته تخصصی جوانان حضور پیدا کند اما هیچ نماینده‌ای حضور نیافت و ما نیز نامه را به وزارت ورزش و جوانان ارجاع داده که این موضوع از تهران پیگیری شود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: باتوجه به قانون جدیدی که برای چک‌های صیادی لحاظ شده نباید الزامی به حقوق بگیر بودن ضامن در آن بانک باشد.

وی ادامه داد: اکثر بانک‌ها ۲ ضامن برای هر فرد را قبول ندارند و زوجین را مجبور به ارائه ضامن سوم می‌کنند و هیچگونه نظارت خاصی از سوی اداره امور شعب بانک‌ها در خصوص پرداخت این تسهیلات وجود ندارد.

امیری در پایان پیشنهاد کرد: باید کارمزد وام ازدواج در نوبت اول اقساط هر سال سرشکن شود.