امام‌جمعه اهواز: راهپیمایی۲۲ بهمن نشان‌داد مردم به آرمان‌های انقلاب‌ ایمان دارند

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز ضمن تجلیل از حضور عظیم و حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن گفت: این همایش ملی نشان داد که مردم به اهداف و آرمان‌های امامین انقلاب اسلامی ایمان دارند و به آن عشق می‌ورزند.

به گزارش عروج؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدنبی موسوی جزایری در خطبه‌های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام‌خمینی(ره) این شهر افزود: مردم با وجود همه تبلیغات پرهیاهوی رسانه‌های معاند در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال حضور معناداری داشتند و پیام خود را به دنیا رساندند.

وی ادامه داد: این ملت بزرگ با همه فشارهای دشمنان در ۴۴ سال اخیر نشان داد همچنان در صحنه حضور دارد و دست از امام و اهداف بلند انقلاب اسلامی بر نمی‌دارد.

مبعث مسیر بشریت را تغییر داد

امام جمعه اهواز با تبریک عید مبعث حضرت محمد(ص) به همه مسلمانان جهان گفت: مبعث آخرین فرستاده خداوند، مسیر بشریت را تغییر داد.

وی با اشاره به اینکه ما باید از عید مبعث به عنوان بزرگترین رویداد تاریخ بشریت درس بگیریم افزود: بشریت و همه نسل‌ها نیازمند آموزه‌های پیامبر بزرگ اسلام (ص) هستند.

حجت الاسلام موسوی فرد گفت: عظمت روز مبعث در همه عالم از ازل تا ابد نظیر ندارد.

اهتمام به صنایع پایین دستی نفت

امام جمعه اهواز با اشاره به اولویت ها و اهتمام دولت سیزدهم به صنایع پایین دستی به خصوص نفت گفت: توجه به صنایع پایین دستی نفت ضمن اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده، فشارهای جبهه استکبار را بر ملت ایران که بر روی تحریم صادرات نفت کشورمان تمرکز کرده است، بی‌اثر خواهد کرد.

وی افزود: یک بشکه نفت خام که در بازارهای جهانی حدود ۸۰ دلار است با راه‌اندازی صنایع پایین دستی و زنجیزه تولید، حدود پنج هزار دلار ارزش افزوده دارد.

حجت الاسلام موسوی فرد احیای کریدور راه ابرایشم از طریق ایران را یکی از اهداف سفر رییس جمهوربه چین عنوان کرد و گفت: دشمن تلاش می‌کند این مسیر را ناامن کند تا جمهوری اسلامی ایران نتواند از این مزیت جغرافیایی در راستای بهبود اقتصاد کشور استفاده کند.

وی با تسلیت سالروز وفات حضرت ابوطالب (ع) آن حضرت را مدافع باایمان و راستین حضرت محمد (ص) توصیف کرد و افزود: خدمت آن حضرت به اسلام و پیامبر عظیم الشان بی نظیر است ولی برخی از سر نادانی و عناد آن حضرت را مورد هجمه قرار می‌دهند.

امام جمعه اهواز از حضور آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان که با وجود کسالت در نماز جمعه شرکت کرد قدردانی کرد.