افزایش بیش از ۲هزار مگاولت آمپر به ظرفیت شبکه برق منطقه ای خوزستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: ۲ هزارو ۲۲۲ مگاولت آمپر در سال گذشته به ظرفیت شبکه و بیش از ۱۲۶ کیلومتر مدار به طول شبکه با ارزش سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد ریال اضافه شد.

به گزارش عروج به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ با اشاره به افزایش ظرفیت شبکه برق استان خوزستان اظهارکرد: ۲۲ پروژه با ۲۳ ترانسفورماتور به میزان ۲ هزارو ۲۲۲ مگاولت آمپر به ظرفیت شبکه با ارزش سرمایه‌گذاری بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال اضافه شد.

وی ادامه داد : این مقدار ظرفیت اضافه شده نسبت به هدف تعیین شده (یک هزارو ۲۳۵ مگاولت آمپر )، ۱۸۰ درصد محقق شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۲۶ کیلومتر مدار در ۱۰ پروژه با ارزش سرمایه‌گذاری بیش از ۳ هزار میلیارد ریال نیز وارد مدار شده، تصریح کرد: نسبت به هدف تعیین شده ( ۱۰۸ کیلومتر مدار ) تحقق ۱۱۷ درصدی را در این بخش شاهد هستیم.

دشت‌بزرگ با بیان اینکه خروجی این پروژه‌ها پایداری شبکه برق بوده است، اضافه کرد: از دیگر اقدامات شاخص انجام شده در سال ۱۴۰۱ ‌می‌توان به اتمام عملیات اجرایی ساختمان اداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و همچنین طراحی و خرید کابل ۱۳۲ کیلوولت دفنی ( کرکره ای ) با تکنولوژی جدید کاروگیت برای اولین بار در کشور اشاره کرد.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.