افتتاح نخستین شعبه کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی در خوزستان

نخستین شعبه کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی خوزستان در اهواز افتتاح شد.

به گزارش عروج، نخستین شعبه کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی در خوزستان روز شنبه ۷ اسفندماه با حضور مدیران بانک‌ها، مسئولان و جمعی از اصحاب رسانه در محل کیانپارس اهواز افتتاح شد.

در برنامه افتتاح این کارگزاری حامد غنایی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران یکی از قدیمی‌ترین کارگزاری‌های فعال در بازار سرمایه است.

وی افزود: این شرکت بورسی با شماره ۰۰۰۰۱ که از این منظر صاحب قدیمی‌ترین شرکت در بورس اوراق بهادار تهران است.

عضو هیئت‌مدیره کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی با اشاره به قدمت این کارگزاری در بازار سرمایه، یادآور شد: کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران از نظر ویژگی‌های که دارد مهم‌ترین آن اعتبار و قابل‌اطمینان بودن آن است،

غنایی با بیان این که ما کمترین میزان تخلفات را در بازار سرمایه داریم، تصریح کرد: از این نظر مشتریانی که از خدمات این کارگزاری استفاده می‌کنند می‌توانند اطمینان داشته باشند با یک مجموعه صاحب اعتبار همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به گسترش شعبه‌های استانی کارگزاری سرمایه ملی در سراسر کشور، یادآور شد: از ۱۸ ماه گذشته شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران فرایند توسعه شرکت شروع شده است، از جمله می‌توان به افزایش دامنه خدمات، توسعه دایره مشتریان و جاانداختن فرهنگ سرمایه‌گذاری در کشور را اشاره کرد.

عضو هیئت‌مدیره کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران ادامه داد: این موارد با آموزش‌هایی که عمدتاً رایگان هستند برای عموم هم‌وطنان و مشتریان این کارگزاری در کنار ایجاد توسعه فیزیکی بسترهای مناسب سرمایه‌گذاری آحاد هم‌وطنان در بورس است.

غنایی گفت: از جمله فعالیت‌هایی که در حال انجام است و در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، راه‌اندازی سامانه‌های معاملاتی پیشرو هم برای مشتریان و هم برای معامله گران است.

وی در پاسخ به این پرسش که «سرمایه‌گذاری در بورس چه اثرات در اقتصاد ما خواهد داشت؟» گفت: به‌طورکلی سرمایه‌گذاری روش کسب درآمد از محل مانده وجوه فعالین اقتصادی است.

عضو هیئت‌مدیره کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران تصریح کرد: اگر سرمایه‌گذاری وارد سفته‌بازی در دارایی‌هایی فیزیکی همچون ملک و خودرو شود برای اقتصاد غیرسازنده است، هرچند که سرمایه‌گذار مجبور است این کار را به دلیل حفاظت از دارایی خود در برابر تورم انجام دهد.

غنایی افزود: هرقدر بتوانیم فرهنگ سرمایه‌گذاری صحیح در بازارهایی که مناسب این کار هستند را انجام بدهیم و سفته‌بازی را با روش مناسب سرمایه‌گذاری جایگزین می‌کنیم تا افراد بتوانند دارایی‌هایی خود را حفظ و رشد کنند و آسیب نبینند.

وی درباره تعداد اعضای کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران گفت: تعداد مشتریان حقیقی و حقوقی کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی قریب به پنجاه هزار نفر است.

عضو هیئت‌مدیره کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران درباره تأثیر مذاکرات برجام در وین بر بازار سرمایه ایران، یادآور شد: هر میزان نااطمینانی در بازار سرمایه کاهش پیدا کند به دنبال آن فضا برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر خواهد بود که

یکی از موارد موضوع برجام است.

به گفته غنایی، این موضوع به طور مستقیم بر میزان درآمد ارزی کشور، نرخ ارز، صادرات کالاهای اصلی تأثیر اساسی دارد.

وی تصریح کرد: برقراری توافق باعث بهبودی برخی از موضوعات مهم برای برخی از صنایع می‌شود، مثلاً مراودات ارزی بانک‌ها روان‌تر می‌شود و روی پتروشیمی و صنعت خودرو تأثیر مستقیم و مثبت دارد و البته بر برخی از صنایع هم می‌تواند نتیجه عکس دهد.

عضو هیئت‌مدیره کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران با اشاره به افزایش ناگهانی قیمت سهام در بازار سرمایه و بالارفتن شاخص تالار شیشه‌ای و علل آن، گفت:

اتفاقات در دو سال اخیر بازار سرمایه رخ داد، یک دلیل آن به افزایش قیمت سهام اکثر نمادها بود که قریب به‌اتفاق کارشناسان به حباب بودن قیمت‌ها در آن دوره اذعان و هم نظر بودند و بعد از آن فضای اقتصاد کلان به توجه به سیاست‌های انقباضی پولی که در مقابله با افزایش میزان تورم صورت‌گرفته بود امکان گردش مناسب پول در بازار سرمایه را نمی‌داد.

غنایی اضافه کرد: الان برعکس شده است سهم‌هایی با پی بر ای فوروارد ۳ و ۳٫۵ داریم، پی بر ای فوروارد کل بازار هم به زیر ۶ رسیده است.

عضو هیئت‌مدیره کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران تصریح کرد: این موارد نشان‌دهنده این است که با سرمایه‌گذاری درست در برخی از نمادها در بازه زمانی میان مدت مثلا یک ساله حتی می‌توان بازدهی بهتری نسبت به اوراق بدون ریسک به حاصل کند.

وی درباره «دامنه نوسان» در بازار سرمایه و نقش آن در تحولات اخیر بورس، گفت: دامنه نوسان به این شکل کنونی از نظر خیلی افراد یک وضعیت خاصی را به وجود آورده است.

غنایی تصریح کرد: محدود بودن دامنه نوسان منجر به تشکیل صف‌های خرید و صف‌های فروش می‌شود که برای برخی از افراد به معنای خوب یا بد بودن سهم را می‌دهد.

عضو هیئت‌مدیره کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران افزود: به هر میزان دامنه نوسان بیشتر باشد، باعث می‌شود نوسانات قیمتی روند مناسب‌تری به خود بگیرد.

وی یادآور شد: هم اکنون صندوق‌ها دامنه نوسان دوبرابری دارند، برای همین خیلی محدود شاهد صف‌های خریدوفروش داریم.

غنایی با اشاره به نقش بازارگردانی در فرابورس و افزایش قیمت سهام در این بازار، گفت: هم اکنون این امکان فراهم است که دامنه نوسان در فرابورس با اعمال برخی از ملاحظات از سوی بازارگردان‌ها می‌تواند دوبرابر شود.

عضو هیئت‌مدیره کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران تصریح کرد: در این شرایط بازارگردان‌ها که الان مشکل نقدینگی دارند و ریسک تعهد مالی دو را بپذیرند نیازمند به تأمین منابع از ناشرین و شرکت‌ها و سهام‌داران عمده آن‌ها است که برای همه شرکت‌های فرابورسی نبوده است.

وی افزود: اگر هم‌زمان نقدشوندگی سهام افزایش پیدا کند و دامنه نوسان هر میزان بیشتر شود، بازار سرمایه نیز شفاف‌تر می‌شود.