اعزام ۵۲ هزار دانش‌آموز خوزستانی به اردوی راهیان نور

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۵۲ هزار دانش آموز خوزستان در مرحله نخست اردوی راهیان نور به این مناطق اعزام شدند.

به گزارش عروج؛ مسعود حمیدی نژاد روز یکشنبه در آیین اعزام مرحله نخست اردوی دانش آموزی راهیان نور در اهواز بیان کرد: به کوری چشم کشورهای اروپایی و آمریکا، دانش آموزان بسیجی تربیت می کنیم که پاسدار آینده انقلاب باشند.

وی گفت: پاسداری، یک مکتب، و یک تفکر و اندیشه است و برگزاری اردوهای راهیان نور یک حرکت در پاسداشت شهدای دوران دفاع مقدس است.

حمیدی نژاد ادامه داد: به دشمنان این پیام را می رسانیم که این مکتب در جمهوری اسلامی جاری و ساری است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: خوزستان در خصوص راهیان نور هم‌ میهمان و هم میزبان است و هر ساله این استان میزبان کاروان راهیان نور از سراسر ایران اسلامی است.

وی گفت: یکهزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان استعدادهای درخشان خوزستان از ۱۵ بهمن تا ۱۵ اسفند به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند.

حمیدی نژاد با اشاره به اینکه از چهار ناحیه آموزشی اهواز ۲۰ هزار نفر امسال در اردوهای راهیان نور شرکت می‌کنند ادامه داد: در کنار این برنامه، اردوی راهیان پیشرفت نیز انجام می شود و با این اردو دانش آموزان دید معنوی پیدا می کنند.

جمعیت دانش آموزی خوزستان بیش از یک‌ میلیون و یکصد هزار نفر است.

هر ساله با بازگشایی مدارس، اردوهای راهیان نور دانش آموزی از سراسر کشور برای بازدید از مناطق جنگی و عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس خوزستان برگزار می‌شود.