ارسال بیش از یک‌هزار چادر به مناطق زلزله‌زده خوی توسط هلال احمر خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: بیش از یک هزار دستگاه چادر به مناطق زلزله زده منطقه خوی از توابع استان آذربایجان غربی از سوی این جمعیت، امروز جمعه ارسال شد.

به گزارش عروج؛ وحید شعبانی با اشاره به اینکه این تعداد چادر در پی اعلام سازمان امداد و نجات کشور به منطقه خوی ارسال شده است بیان کرد: این میزان چادر برای برپایی اردوگاه های اسکان اضطراری ارسال شده است.

مدیرعامل عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: هلال احمر این استان آمادگی کامل خود را از لحاظ نیرو و تجهیزات برای اعزام به مناطق زلزله زده اعلام کرده و منتظر صدور مجوز از جمعیت هلال‌احمر مرکز است.

وی افزود :از مردم خوزستان درخواست دارم کمک های نقدی خود به زلزله‌زدگان خوی را از طریق شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶ و کمک های غیر نقدی خود شامل هیتر برقی و پتو را به شعب جمعیت هلال احمر در سراسر استان خوزستان تحویل دهند.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه شب هشتم بهمن ماه شهر خوی در شمال آذربایجان‌ غربی را لرزاند.

در پی این زلزله بسیاری از منازل مسکونی تخریب و خسارت زیادی به اماکن مختلف وارد شد و در جریان آن ۸۶ روستا و ۲ شهر خوی و فیرورق به استعداد ۷۷ هزار و ۹۲۰ هزار نفر تحت تاثیر قرار گرفتند.