ارائه بیش از ۱۰ هزار خدمت در قالب طرح هادی به روستاهای خوزستان

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان: امسال بیش از ۱۰ هزار خدمت در قالب طرح هادی به روستاهای استان ارائه خواهد شد.

به گزارش عروج، محمود اکبری فضلی گفت: در خوزستان ۲ هزار و ۲۲۸ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که در چند سال اخیر موفق به اجرای طرح هادی در اغلب این روستا‌ها شدیم، بطوریکه یکهزار و ۸۰۰ روستا در استان از مزایای این طرح بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه امسال یکهزار طرح روستایی استان در قالب طرح هادی انجام و طرح هادی ۲۳۴ روستا بازنگری خواهد شد، افزود: در قالب این طرح خدمات نوسازی و بهسازی شامل؛ ایجاد زیرساخت، آسفالت، تغییر کاربری زمین و بسیاری خدمات دیگر برای بهتر شدن زندگی مردم در روستا ارائه می‌شود.

اکبری فضلی با اشاره به اینکه امسال بالای ۱۰ هزار خدمات در قالب طرح هادی به روستا‌های استان ارائه خواهد شد، ادامه داد: تا پایان امسال برای روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر نیز ۸ هزار جلد سند صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: پارسال طرح هادی برای ۴۳۴ روستا در استان خوزستان آغاز شد و در ۷۰۰ روستا نیز اجرای طرح هادی انجام گرفته است.

معاون عمران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان می‌گوید: همچنین پارسال ۶ هزار و ۸۴۰ سند برای روستاییان صادر، ۱۵۰ هکتار زمین از منابع ملی در قالب طرح هادی روستایی تملک و ۳۰۰ قطعه زمین به اهالی این روستا‌ها واگذار شد.

این مقام مسئول گفت: همچنین برای امسال برنامه داریم که ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی را تملک و ۵۰۰ قطعه زمین به روستاییان واگذار کنیم.

در خوزستان حدود ۴ هزار روستا وجود دارد که برای ایجاد شرایط بهتر زندگی در مناطق روستایی براساس شاخص‌هایی همچون جمعیت طرح هادی انجام می‌گیرد.