آیت الله کعبی : نیازمند «فتح فرهنگی» هستیم

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه نيازمند فتح فرهنگي هستيم، گفت: مسئولان هشدارهاي رهبري در حوزه فرهنگ را جدي بگيرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عروج؛ آیت‌الله عباس کعبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: متولیان فرهنگی باید بررسی کنند و ببینند که کجا به دستورات و هشدارهای مقام معظم رهبری عمل نکرده‌اند و باید رهنمود‌های رهبری را در عرصه فرهنگ و به ویژه در مقوله کتاب و کتابخوانی و کتاب‌های سالم اجرایی کنند.

وی افزود: همانطوری که مقام معظم رهبری فرموند فرهنگ حاشیه سیاست و اقتصاد نیست و من معتقدم که فرهنگ حاشیه مدیریت نیز نیست و باید همه برنامه‌های مسئولان نظام رویکرد فرهنگی داشته باشد به طوری که ما اکنون در کشور نیاز به مقاومت فرهنگی و ساخت فرهنگ برپایه ایمان و تقوا داریم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید در مسائل فرهنگی از ظرفیت‌های حوزه و دانشگاه استفاده کنیم تصریح کرد: در حال حاضر به پیشروی فرهنگی و فتح فرهنگی در کشور نیازمندیم و برای عملی‌کردن این کار‌ها باید جبهه انقلاب اسلامی با حرکت نیروهای خودجوش و انقلابی در صحنه حاضر شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: من فکر می‌کنم که ماموریت فرهنگی دولت یازدهم باید حرکت بر پایه مدیریت جهادی برای جلوگیری از رخنه فرهنگی باشد، یعنی‌‌ همان هشداری که مقام معظم رهبری فرمودند که رخنه فرهنگی با سبد کالا پر نمی‌شود بایستی مورد توجه جدی دولت یازدهم قرار گیرد.

وی گفت: مبنای تحول فرهنگی تحول در علوم انسانی است و اینکه بعضی از مسئولان دولت یازدهم می‌گویند علوم انسانی اسلامی و غیر اسلامی نداریم اینجای تعجب است

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه گفتن این سخنان نشان‌دهنده این است که یا گوینده این‌گونه سخنان با اسلام آشنایی خوبی ندارد و یا با علوم انسانی اسلامی آشنا نیست افزود: نباید با خودباختگی با مقوله علوم انسانی مواجه شویم و باید در عرصه کتاب نیز مدیریت فرهنگی به شکلی باشد که با چاپ کتاب‌های سالم بتوانیم جریان‌سازی فرهنگی در کشور داشته باشیم.