«آقا سعید» مظهر روحِ حزب الله

سعید قاسمی، در یکی از روزهای مرداد ۱۳۶۷ با دوربین بر و بچه های روایت فتح شکار شد. آن روز، سعید قاسمی در معرکه «مرصاد» به نبرد با منافقین مشغول بود و سرش به قدری گرم فرماندهی محورش بود که چند دقیقه طول کشید تا بفهمد به سوژه سید مرتضی آوینی تبدیل شده است. سید […]

سعید قاسمی، در یکی از روزهای مرداد ۱۳۶۷ با دوربین بر و بچه های روایت فتح شکار شد. آن روز، سعید قاسمی در معرکه «مرصاد» به نبرد با منافقین مشغول بود و سرش به قدری گرم فرماندهی محورش بود که چند دقیقه طول کشید تا بفهمد به سوژه سید مرتضی آوینی تبدیل شده است. سید مرتضی به قدری از جنب و جوش و حرارت جهادی سعید قاسمی به وجد آمده بود که چند روز بعد در اتاق مونتاژ، این گونه در وصف او نوشت:

 
«آقا سعید فرمانده ی این محور عملیاتی، همان کسی بود که ما در جستجوی او بودیم. او مظهر همان روحی است که حزب الله را از انسان های دیگر جدا می کند و البته در میان رزم آوران ما، دلاورانی چون سعید کم نیستند» 
 
و در جای دیگری از همین برنامه، این گونه عشق خود به سعید قاسمی را به روی کاغذ نقش می زند:
 
«او یکی از پرورده های میدان رزم و جهاد فی سبیل الله است و اگر انقلاب اسلامی هیچ دستاوردی جز پرورش انسان هایی این چنین نداشت، باز هم می ارزید تا حزب الله جان و سر خویش را فدای حفظ آن کند.»
 
سید مرتضی آوینی به قدری در عشق خود به «مظهر همان روح» راسخ بود، که سرانجام تقدیر الهی، «آقا سعید» را به جمع آخرین همسفرانِ «سید شهیدان اهل قلم» ملحق نمود و «سعید قاسمی» به نمایندگی از سوی «امت حزب الله»، این توفیق را یافت که شاهد عروجِ سرخِ این «عاشقِ حزب الله» باشد.
 
امروز، حاج سعید قاسمی، بازنشسته سپاه و در گوشه ای از این شهر به زندگی دنیایی خویش مشغول است اما هر کس او را می شناسد گواهی می دهد که وی هنوز در تب و تاب جهاد و شهادت می سوزد و یاد حضرت روح الله در رگ هایش، چون پولاد مذاب در جریان است و هنوز می توان ادعا کرد که حاج سعید مظهر همان روحی است که حزب الله را از انسان های دیگر جدا می کند و این بار امانت، در این وانفسای آخرالزمانی بسیار سترگ است بر شانه های «آقا سعید» که خودش به اهمیت آن واقف است و صد البته، حفظ این امانت تا پایان عمر، تکلیفی است برای او. 
امروز، جوانان حزب الله، حاج سعید قاسمی را با برنامه راز می شناسند و سخنرانی های آتشینش در تجمعات حزب الله و یا روایت گری تأثیرگذارش در اردوهای زیارتی مناطق عملیاتی غرب کشور اما حاج سعید، عقبه ای دارد به قدمت نام حاج احمد متوسلیان در دفترِ نهضت روح الله.
 
گروه جهاد و مقاومت مشرق، مفتخر است که گلچینی از تصاویر این سردارِ وفادار نهضت روح الله به علاقه‌مندان تقدیم می‌کند، امید آنکه «آقا سعیدِ» سید مرتضی آوینی و «حاج سعیدِ» ما ، تا آخر خط، مظهر همان روحی بماند که حزب الله را از انسان های دیگر جدا می کند. و در آن صورت، حزب الله بار دیگر شهادت خواهد داد که اگر انقلاب اسلامی هیچ دستاوردی جز پرورش انسان هایی این چنین نداشت، باز هم می ارزید تا حزب الله جان و سر خویش را فدای حفظ آن کند… به شرط آن که بماند و صد البته، به شرط آنکه بمانیم.
 


سعید قاسمی (ایستاده، نفر اول از راست) سردار شهید حاج احمد متوسلیان در تصویر دیده می شود


سعید قاسمی ( نفر چهارم از راست) شهیدان حاج عباس کریمی و حسین قجه‌ای نیز در تصویر حضور دارند


سعیدقاسمی(با کلاه قهوه ای بر سر) شهیدان حاج عباس کریمی و حسین قجه ای و رضا چراغی در تصویر حضور دارند


سعید قاسمی (اولین نفر از ستون سمت چپ با مشت گره کرده) در جمع قوای محمد رسول الله در بازار شام (۱۳۶۱) 

شهید حاج احمد متوسلیان در تصویر دیده می شود.


سعید قاسمی (پشت به دوربین که دوربینی نظامی بر گردن دارد) در آخرین عکس خود با حاج احمد متوسلیان در لبنان





سعید قاسمی در پادگان ابوذر کرمانشاه(نفر اول از راست) شهیدان حاج همت و اکبر زجاجی در تصویر حضور دارند


سعید قاسمی در کنار شهید اکبر زجاجی در پادگان ابوذر کرمانشاه


سعید قاسمی در کنار شهیدان حاج همت و اکبر زجاجی


سعید قاسمی در کنار شهیدان محمود شهبازی و حاج ابراهیم همت


سعید قاسمی، ثانیه هایی پس از انفجاری که به عروج سید مرتضی آوینی انجامید

 

مرجع:مشرق