آغاز رسمی اردوهای دانش‌آموزی «راهیان پیشرفت» در خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، از آغاز رسمی اردوهای دانش‌آموزی «راهیان پیشرفت» در خوزستان خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این اردوها نشان دادن توانمندی‌های جمهوری اسلامی به نسل جوان و نوجوان است.

به گزارش عروج، مسعود حمیدی‌نژاد، شنبه (۱۲ آذر) در مراسم آغاز رسمی اردوهای دانش‌آموزی «راهیان پیشرفت» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از اجرای اردوهای «راهیان پیشرفت» یا «ایران قوی» نشان دادن توانمندی‌های جمهوری اسلامی به نسل جوان و نوجوانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان، با بیان اینکه دشمن به دنبال القای این مطلب به جوانان و نوجوانان است که جمهوری اسلامی هیچ دستاوردی نداشته است اضافه کرد: ممکن است برخی از این دانش‌آموزان نتوانند از نزدیک، دستاوردهای بزرگ کشورمان و از جمله استان را ببیند و این تصور در ذهن آنها به وجود آید.  

وی افزود: ما با برگزاری این اردوها و قراردادن دانش‌آموز در مناطقی که توانمندی‌های کشور را نشان می‌دهد مثل شرکت توسعه نیشکر، گشت دریایی، صنایع فولاد، حفاری، نفت، سدها و مجموعه‌های مختلف با حمایت استانداری خوزستان و دفتر نماینده ولی فقیه، زمینه آشنایی دانش‌آموزان با این توانمندی‌ها را فراهم می‌کنیم.

حمیدی‌نژاد، با اشاره به اینکه بیش از یک ماه است این اردوها در استان آغاز شده است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شرکت توسعه نیشکر امکاناتی را برای این اردوها فراهم کرد، امروز شاهد شروع رسمی این اردوها هستیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده تا پایان سال بین ۶۰ تا ۱۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان را به این اردوها اعزام کنیم، یاد آور شد: مقصد اردوی دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم، خارج از شهر یا در محدوده شهر است و برای اردوهای دانش‌آموزان ابتدایی دانشگاه‌ها و موزه‌های درون شهر را در نظر گرفته‌ایم.